אלופים בסלולרי, אחרונים בפעילות גופנית

דוח ארגון הבריאות העולמי משנת 2014


לפי דוח של ארגון הבריאות העולמי (WHO) משנת 2014, ילדי ישראל מדורגים במקום האחרון בפעילות גופנית.
אבל יש סיבה לגאווה , הם במקום הראשון בשימוש בסלולרי.
על הדוח ניתן לקרוא בכתבה ב MAKO ובאתר YNET באנגלית.

הגרפים הבאים מובאים מדוח של ארגון הבריאות העולמי משנת 2014 בנוגע לרווחת ילדים במדינות אירופה.
בגרף הראשון נראה כי אוכלוסית בנות ה15 בישראל מדורגת במקום נמוך מאוד (שלישי מהסוף) מבחינת העיסוק היומיומי בפעילות גופנית מעל שעה (קצת יותר מ5%) יחסית לבנות גילן במדינות אחרות. כמו כן נראה שיש ירידה משנת 2002, כלומר ישנה מגמה של ירידה מבחינת העוסקות בפעילות גופנית במשך לפחות שעה ביום.


בגרף הבא נראה שבישראל האחוז הנמוך ביותר (כ 10%) של בני 14 העושקים בפעילות גופנית במשך שעה ביום.
גם במקרה הזה נראית ירידה ביחס לשנת 2002.


באותו דוח בחלק הדן באורח חיים יושבני ( Sedentary Behaviors, עמוד 31 והלאה) הנתונים הכלליים של אירופה מראים על ירידה במשך הצפייה בטלוויזיה (גרף 5.1) לעומת עלייה במשך השימוש במחשבים (גרף 5.4).


בקרב בנים ישראלים עד גיל 15 חל גידול של 50% בשימוש במחשבים בין שנת 2002 ל-2014. בקרב הבנות חל גידול בשימוש במחשבים של קרוב ל מ30% (גרפים 5.5 ו- 5.6)





גלישה ברשת וצפייה בטלוויזיה

בכתבה ב-YNET משנת 2012 מופיעים נתונים נוספים מדוח של ארגון הבריאות העולמי מהם עולה כי ילדי ישראל בגילאי 11-15 נמצאים במקום השני בעולם בצפייה בטלוויזיה (35.8% מהם צופים יותר מ4 שעות ביום) ובמקום הראשון בגלישה ברשת האינטרנט (28.5% מהם גולשים יותר מ-4 שעות ביום).
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4255406,00.html

תמונות - מתוך אתר YNET






סקר שימוש ילדים בסמארטפון

לפי סקר שבוצע על ידי מכון שריד עבור "גלובס", נמצא כי בגיל 8 יש ל-75% מהילדים סלולרי חכם.
64% מהילדים משתמשים בסמארטפון יותר משעתים ביום.



נתוני המועצה הלאומית לשלום הילד

נתוני השנתון "ילדים בישראל 2015" של המועצה הלאומית לשלום הילד מראים כי:
  •  ל-83% מהילדים בגילאי 8-15 יש טלפון חכם! 
  • 25% מהילדים משתמשים בסלולרי יותר מ-5 שעות ביום!
  • 70% מהבנים ו-65% מהבנות משתמשים בסלולרי יותר מ-4 שעות ביום!

מקור (עמוד 12) - http://fs.knesset.gov.il/20/Committees/20_cs_bg_367605.pdf


הצורך האמיתי: פחות יושבני יותר פעלתני

נראה איפוא שילדי ישראל לא צריכים את משרד החינוך כדי להפוך ל"אזרחים דיגיטליים", הם כבר מכורים לסלולרי ולמסכים. אם בית הספר צריך לשמש כאן תפקיד, לדעתנו הוא צריך לספק לתלמידים אזור נקי מסלולרי וממסכים ולהיות עשיר בפעילות בין אישית, חברתית, חינוכית, לימודית וגופנית. פעילות שתתרכז בפיתוח יכולות הקריאה , הכתיבה, הלמידה ותרגול מיומנויות אחרות של התלמיד תוך כדי פיצוי על זמן המסך והשימוש בציוד תוכן דיגיטלי מחוץ לבית הספר. בנוסף לכך ניתן להעביר שיעורים ספציפיים במחשבים, תוכנה, חומרה וכו. אבל לימוד השימוש עצמו מיותר והשימוש בתוך בית הספר, באופן יומיומי ורציף מיותר ומגדיל את החשיפות של הילדים למסכים, על כל המשתמע מכך.



כתבה ב-MAKO
 http://www.mako.co.il/news-israel/education-q2_2016/Article-41c16b975211451004.htm



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה